כתיבת תוכן מבוסס ראיון אישי

הכוח של התוכן טמון ביכולת שלו לעורר בנו רגש. הוא יכול לסחוף אותנו, הוא יכול לקרוץ לנו ולעודד אותנו לעיין בו ולעבור פסקה אחר פסקה, הוא יכול להעציב אותנו ולגעת בנקודות הרגישות (ותוך הפגנת אמפתיה), הוא יכול לשמח ולעודד, וגם… ובכן… לעורר תגובה פושרת, אולי קצת לשעמם, ולבסוף מבלי להותיר יותר מדי אימפקט על הקורא.

במילה הכתובה מטרתנו היא להבטיח שכל טקסט וטקסט יביא עמו משמעות לקורא. אנחנו לא עושים זאת באמצעות מעשי קוסמות, אין קיצורי דרך, אלא בשיטה אחת שעובדת בכל פעם מחדש: ראיונות אישיים.

כאשר אנחנו מראיינים בעל או בעלת מקצוע בתחום מסוים, הטקסט המתבסס על אותו ראיון, חודר לעומק החוויה האנושית; הוא מדבר אל הקהל הפוטנציאלי, הוא מציע נקודות מבט ייחודיות, תובנות מגוונות ונרטיבים אותנטיים שנתקשה למצוא בטקסטים הכלליים.

אנחנו חלילה לא יוצאים נגד תכנים כלליים שאינם מבוססי ראיונות אישיים, אך מטרתנו כאן היא להציע לכם משהו שונה, שירות ייחודי יותר, טקסט שמייצג אתכם נאמנה.

שלבי הראיון

1# לפני הכל מה אנחנו רוצים לספר? [קובעים יעד]

עד כמה שאנחנו אוהבים לקפוץ אל המים העמוקים, הניסיון שלנו מלמד אותנו שטקסט טוב נובע משיחת היכרות ראשונה.

ברגע שנכיר אתכם טוב יותר, נבין מהו המסר שלכם, מה הסיפור שלכם. יהיו שיספרו לנו למה הם הקימו את העסק, יהיו שיספרו לנו על חוויית השירות שהיא נר לרגליהם.

ברגע שנכיר אתכם טוב יותר, השאלות לקראת הריאיון יבואו לנו באופן אינטואיטיבי הרבה יותר.

2# מרימים צלצול [יאללה מתחילים לראיין]

את השאלות אנחנו נכין על-פי סוג הטקסט שאנחנו רוצים לכתוב ולפרסם.

כתבת יח"צ חדשותית זה דבר אחד, ושם נבקש להבליט ממש משפטים שנאמרו על-ידכם. בכתבה לאתר חדש נבקש להדגיש את השירותים, את היתרונות ואת הידע המקצועי. ובכתבות תוכן ממומן נרצה לגעת בנקודות הכואבות.

חשוב לנו לומר: בריאיון תנו לעצמכם לומר מה שבא לכם. אל תנסו להיצמד לניסוחים מסוימים. כשזה טבעי זה מושלם.

3# שליחת הכתבה לאישור [פדבקו אותנו]

לפני שנתחיל במלאכת הכתיבה, נבקש לדעת מכם אם ישנם דגשים מסוימים. 

ובכל זאת, לאחר שסיים את הכתבה, נשלח אליכם לאישור עם אפשרות לסבב תיקונים. אפשר גם לערוך את התיקונים בשיחת טלפון במידה ומדובר בפרטים קטנים (אך שמשנים בענק).

המטרה שלנו היא להבטיח תכנים איכותיים, אישיים ומעמיקים. את זה נשיג רק דרך עבודה משותפת ופורייה.

4# מפרסמים את הכתבה [ובהצלחה!]

איזה כיף! זה תמיד מרגש. הטקסט שלנו יעלה לאוויר באחד מהאפיקים האינטרנטיים.

למעוניינים ניתן להיעזר בשירותים נוספים מטעמנו לפרסום תוכן ממומן באאוטבריין וטאבולה (פרסום נייטיב), פרסום כתבות נייטיב באתרי מִלָּה בְּמִלָּה הנקראים 'קבוצת זמן' וכן להזמין תכנים חודשיים לאתרים (כולם מבוססים ראיון אישי).

שאלות נפוצות

∎ בתוך כמה זמן הכתבה תהיה מוכנה?

מן הרגע שבו נסיים את הראיון הטלפוני, הכנת הכתבה עצמה לוקחת עד 7 ימי עסקים לכל היותר.

במידה ונוכל לספק את הכתבות קודם לכן, נשלח לפני.

במידה ומדובר בסדרת כתבות או בתכנים חודשיים לפי הזמנה, נכין תוכנית עבודה מסודרת ובה נשלח אליכם את התכנים עד לשליש הראשון של החודש, על מנת שתוכלו לעבור על הכל, לאשר/לתקן ומשם התכנים יוכלו להתפרסם באופן שוטף לאורך החודש.

∎ עד כמה אתם מקפידים על עברית תקינה?

אנחנו מקפידים על עברית תקינה. טקסט טוב שמותיר רושם על הגולש, עושה זאת באמצעות סיפור טוב ובאמצעות נוסח נכון ומוקפד.

צוות הכותבות והכותבים של מִלָּה בְּמִלָּה דובר עברית שפת אם ובעל עברית רהוטה.

כל התכנים שלנו עוברים מספר עיניים לפני שהם נשלחים לאישור. אפשר בהחלט לומר שאתר האקדמיה ללשון העברית פתוח אצלנו במחשב באופן דיי קבוע.

∎ האם אתם משתמשים בתוכן Ai?

לא, אנחנו לא משתמשים כלל במחוללי טקסטים מבוססי בינה מלאכותית.

מטרת הראיונות הטלפוניים היא להבטיח טקסטים מקוריים, ייחודיים ושמביעים את הגורם האנושי מתוך מִלָּה בְּמִלָּה.

מחוללי הטקסטים של הבינה המלאכותית אמנם עושים עבודה מרשימה, אך זהו שירות שלא תמצאו אצלנו.

∎ אני זקוק/ה לתוכן איכותי ואין צורך בראיון, האם אתם נותנים לכך שירות?

אפשר לערוך תוכן איכותי ללא ראיון אישי, אך זה יאבד מהקסם.

במידה ואתם מעוניינים בתכנים ללא ראיונות, אנחנו נבקש מכם אך ורק את הנקודות המרכזיות שאתם מעוניינים להבליט בטקסט, וכן נבחן אם ישנם דגשים מטעמכם.